Iedereen heeft recht op goede zorg. Wanneer een cliënt ontevreden is, moet hij dit kunnen uiten. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd, wat goede zorg precies inhoudt en wat er mogelijk is als een cliënt een klacht heeft over de zorg. 

Ik ben aangesloten bij de belangenvereniging BMS en val voor klachtgerichte behandelingen onder de WKKGZ (Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg).  Als zorgverlener moet ik bij klachtgerichte behandelingen voldoen aan de eisen die voortvloeien uit de WKKGZ.  

Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over een (klachtgerichte) behandeling. U kunt dit melden en bespreekbaar maken via het mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Als een gesprek geen oplossing biedt dan kunt u een zich wenden tot de tuchtcommissie van BMS. Als een klacht niet kan worden opgelost door de BMS, wordt de klacht voorgelegd aan het 'Klachtenportaal Zorg'. Dit is een onafhankelijke geschilleninstantie die door het ministerie is erkend. 

Zie voor meer informatie: 

https://www.bms-belangenvereniging.nl/vereniging/klachtenbemiddeling.php